سئو اینستاگرام از مباحث جدید و تاثیرگذار در سئوی سایت ها است. اینستا گرام، یکی از شبکه ها اجتماعی است که خصوصا در بین کار آفرین ها و صاحبان کسب و کار از محبوبیت خاصی برخوردار است. به همین دلیل، افراد از کارشناس و متخصصین شبکه های اجتماعی کمک می گیرند تا بتوانند جایگاه اینستاگرام را بهبود داده و برشمار و آمار بازدیدکنندگان خود اضافه کنند. توجه داشته باشید که صرفا متخصصین سئو اینستاگرام قادر هستند سئو را به شیوه های خاص بهبود دهند. در زیر به چند مورد از اقدامت ممکن برای سئو اینستاگرام  اشاره می کنیم :

• استفاده از عکس های با کیفیت در پیج اینستا گرام موجب می شود تا این عکس ها جز نتایج گوگل قرارگرفته و مخاطبان بیشتری به سوی پیج جذب شوند.
• میتوان تعدادی از اکانت های که به یک پیج مرتبط هستند را تگ کرده و بیش از پیش، توجه مخاطبان را جلب کرد.
• میتوان در صفحه اینستا گرام و در بخش بیوی پیج، در مورد کسب و کار، مطالب کوتاهی نوشت و یا حتی از کلمات کلیدی که به مرتبط با آن کسب و کار استفاده کرده و ضمن بهبود سئوی اینستا گرام، تعداد بازدید کنندگان صفحه یا پیج را افزایش داد.
• میتوان از هشتگ هایی برای پست استفاده کرد که به مخاطب و البته پست مرتبط باشد.

instagram seo 3

اموزش سئو اینستاگرام

هنگام اموزش سئوی اینستاگرام باید به این نکته توجه داشته باشید که، ساختار اینستاگرام با دیگر سایت ها کمی تفاوت داشته و نمی توان سئوی آن را مانند دیگر سایت ها انجام داد. مهمترین نکته در سئوی اینستاگرام این است که کاربر چه محتوایی تولید می کند، از چه عکس هایی برای توضیح مطلب اش بهره گرفته و بیشتر از چه نوع هشتگ هایی استفاده میکند. 
در اموزش سئوی اینستاگرام باید توجه کرد که تنها مطالب ناب و خلاقانه میتواند نظر دیگر کاربران را جلب کند و البته نباید از موضوعاتی که در طی هفته ها و ماه ها خبرساز شدند نیز غافل شد.
علاوه بر این، کاربران باید از هشتگ هایی که رقبا قبلا توسط استفاده شده و البته هشتگ هایی که کمتر مورد توجه بوده اند نیز در پیج خود استفاده کنند. همچنین، در صورتی که به کاربر نحوه فالو کردن افراد و پیج های معروف آموزش داده شود، سئوی سایت بهبود یافته و پیج پر باز دید تر خواهد شد.

افزایش سئو اینستاگرام

در واقع، پیج های اینستا گرام از جمله ابزارهایی هستند که افراد و شرکت های بزرگ میتوانند به واسطه آنها یکدیگر را شناخته و بر فعالیت یکدیگر تاثیر بگذارند. اما، این تاثیر هنگامی پیوسته و ماندگار خواهد بود که صاحبان این پیج ها، اقداماتی برای افزایش سئو اینستا گرام انجام دهند. این افراد میتوانند برای افزایش آمار بازدیدکنندگان پیج خود موارد زیر را انجام دهند :
• فالو کردن پیج هایی با تعداد فالوور بالا و دریافت لایک از طرف آن پیج موجب میشود تا صفحه مورد نظر بیشتر دیده شود. 
• گذاشتن نظرات و ارسال پست به دیگر کاربران کمک میکند تا پیج مورد نظر شناخته شده و به تعداد فالوورهای آن افزوده شود. 
• استفاده از هشتگ و نوشتن متن به دیده شدن پست و البته پیج کمک می کند.
• پاسخ دادن به نظرات دیگر کاربران نیز به بهینه سازی و افزایش سئوی سایت کمک می کند. 
• میتوان از کلمات، هشتگ یا ایدی خاص در بیو استفاده کرده و نظر کاربران را جلب کرد. 
• میتوان در اینستاگرام از قابلیت فیلم نیز استفاده کرده و با استفاده از محصول و پیج را معرفی کرد.
• با تمرکز روی بخش insight که صرفا در پیج های کسب و کار فعال وجود دارد، میتوان به درصد تعامل ها و ارتباط ها و البته بخش های جذاب پست ها پی برده و از این طریق، فالوورهای بیشتری جذب کرد.

سئو اینستاگرام

بهینه سازی پیج اینستاگرام

امروزه، بسیاری از کاربران از پیج اینستاگرام برای بازاریابی دیجیتالی بهره برده و از این طریق محصول و یا خدمات خود را به دیگران معرفی می کنند. بنابراین، این افراد باید با بهینه سازی پیج اینستاگرام آشنایی پیدا کرده و تنظیمات پیج شان را به گونه ای متفاوت انجام دهند. این افراد باید به منظور ارتقا و بهبود صفحه اینستاگرام خود اقدامات زیر را انجام دهند : 
• پروفایل اینستاگرام باید روی public تنظیم شود به این معنا که، همه افراد و کاربران جدید و قدیم بتوانند پروفابل مورد نظر را مشاهده کنند. 
• کاربران باید در بخش بیوی پیج، از کلمات خاص و کلیدی که مخصوص آنها و کسب و کارشان است استفاده کنند. 
• کاربران میتوانند مهمترین کلمه مرتبط با کسب و کارشان را در کنار نامی که برای اینستا گرام خود انتخاب می کنند، قرار دهند.
• لینک دادن پست های اینستا گرام در سایت های دیگر موجب می شود تا دیگر کاربران نیز با خود پیج و خدمات و محصولات آن پیج خاص آشنا شوند. 
• توضیحات و کپشنی که برای عکس ها نوشته می شود از اهمیت خاصی برخوردار بوده و غالبا در صفحه نمایش موتورهای جستجو نشان داده می شود. بهتر است، توضیحات مهم عکس در ابتدای جمله و با استفاده از کلمات مناسب و گویا و واضح نوشته شود.

معرفی پیج اینستاگرام به گوگل

معرفی پیج اینستاگرام به گوگل یکی از شیوه هایی که با استفاده از آن میتوان یک پیج اینستا گرام خاص را مشهور کرد. گاهی اوقات، برخی از پیج ها به صورت لینک و یا در بخش نظرات یک سایت به صورت رایگان معرفی میشوند با این حال این روش آنچنان بر محبوبیت و تعداد فالوورهای پیج اضافه نمی کند. 
اما، در صورتی که این پیج ها در فروشگاه های اینستاگرامی، در قالب آگهی و در پیج هایی با رنک بالا معرفی و تبلیغ شوند، رتبه گوگل آنها به صورت قابل توجهی افزایش می یابد. علاوه بر این، ساخت سایت برای پیج های تجاری میتواند بر تعداد بازدید کنندگان آنها اضافه کرده و در نتیجه کسب و کار آنها را رونق دهد. 
در مرحله بعد، این سایت باید در جستجو گرها و در بخش ثبت سایت پیج اینستاگرام در گوگل به ثبت برسد. علاوه بر این، صاحبان این پیج ها باید لینک صفحه اختصاصی اینستا رام را به گوگل معرفی کنند تا بازدیدکنندگان بتوانند از خدمات پیج بهره ببرند.

چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم

به طور معمول، هدف همه صاحبان پیج اینستا گرام، اعم از هنرمند، کار آفرین و ....، این است که در پیج اینستا گرام اول باشند و هنر و محصول و حاصل تلاش های آنها دیده شود. اما این افراد در صورتی میتوانند به هدف خود دست یابند که در پیج خود تغییراتی را اعمال کرده و به دیده شدن خود کمک کنند. 
منظور از اول بودن در پیج اینستاگرام این است که اگر کاربری نام پیج ما را در اکسپلور اینستا گرام تایپ کرد، نام پیج ما در راس همه پیج ها باشد.

معرفی پیج اینستاگرام به گوگل

نکته جالب در مورد اکسپلور اینستا گرام و نشان دادن نتیجه جستجو در آن این است که غالبا اینستاگرام، پیج هایی را نشان میدهد که کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کنند و خود کاربر روی آنها تمرکز بیشتری داشته و آنها را لایک کرده است. با این حال، در اینجا شیوه هایی به صاحبان پیج های کسب و کار معرفی میشود تا یاد بگیرند چگونه در پیج اینستا گرام اول باشند. این شیوه های کار آمد و مفید شامل :
1. افرادی که برای ارتقا و پیشرفت کاری خود به کاربران بیشتری نیاز دارند باید بررسی کنند که مخاطبان طرفدار محتوای نوشتاری هستند یا تصویری و صوتی و بر اساس آن، خدمات خود را معرفی نموده و نظر آنها را در مناطق مختلف جلب کنند. 
2. این کاربران باید شخصیت مشتریان و کاربران هدف، نیاز و علایق و نوع فالوور های آنها را شناسایی کنند تا بتوانند خدمات خود را طبق نیاز آنها فراهم و ارایه کنند.
3. ارتباط بیشتر با دیگر کاربران، به صاحبان این پیج ها امکان می دهد تا بیشتر از رقبای خود دیده شده و شانس اول شدن در جستجوی اکسپلور را به دست آورند. 
4. انتخاب هشتگ های خاص کمک میکند تا کاربران راحت تر بتوانند خدمات و محصولات مورد نیاز خود را پیدا کرده و آن را به دیگران نیز معرفی کنند.

بهینه سازی صفحه اینستاگرام

 

سوالات متداول

معرفی پیج اینستاگرام به گوگل چگونه انجام می شود؟

راهکارهای متعددی برای معرفی پیج اینستاگرام به گوگل وجود دارد که میتوانید در این مقاله مشاهده نمایید.