سئوی خود را به گوگل محدود نکنید

اگر دنبال معنی کلمه‌ی موتور جستجو بگردید بدون شک در تعریف آن به کلمه‌ی گوگل برخورد خواهید کرد. کلمه‌ی موتور جستجو برای بسیاری از افراد ‌معادل با گوگل است. گوگل یکی از مبتکران اصلی جستجوی آنلاین است. بنابراین این موتور جستجو یک دروازه‌ی مهم برای هدایت کسب‌و‌کار شما به سمتی است که بتواند توسط جستجوی کاربران در اینترنت پیدا شود. با این حال گوگل تنها موتور جستجوی پرطرفدار نیست. با محدود کردن سئوی خودتان به سمت کسب رتبه‌ی بهتر در گوگل ممکن است شانس‌ بزرگی برای رشد کسب‌و‌کار خودتان را از دست بده

محلی فکر کنید

هیچ چیزی مانند اجتماعی که در آن حضور دارید و زندگی می‌کنید برای کسب‌و‌کار شما مهم نیست. اگر می‌خواهید کسب‌و‌کار کوچکتان در میان رقبا بدرخشد باید روی حضور پررنگ خودتان در محدوده‌ی محلی تمرکز کنید. سئوی محلی حرف اول را در استراتژی‌های بازاریابی برای کسب‌و‌کارهای کوچک می‌زند. موتورهای جستجوی محلی زیادی وجود دارند که می‌توانند کسب‌و‌کار شما را به افراد مشتاقی که در اطرافتان هستند معرفی کنند. ۴ روش زیر به بهبود سئوی محلی شما کمک می‌کنند.

در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید

شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی را در حضور آنلاین کسب‌و‌کار شما ایفا می‌کنند. طبق اعلام TechCrunch (سایت بررسی محصولات جدید اینترنتی و اخبار فناوری) روزانه ۲ میلیارد جستجو در فیسبوک انجام می‌شود. بنابراین حضور در شبکه‌های اجتماعی موضوعی است که نباید در دیجیتال مارکتینگ نادیده گرفته شود. کلید اصلی بهبود سئو در شبکه‌های اجتماعی این است که فعال باشید. فعال بودن در چند شبکه‌ی اجتماعی برای کسب‌و‌کارهای جدید چالش بزرگی است. راه‌هایی که در ادامه آورده شده است در انجام این کار به شما کمک می‌کنند.

  • اطلاعات مفید به اشتراک بگذارید
  • به‌روزرسانی‌های جدید محصولات
  • اخبار مرتبط با موضوعات پرطرفدار در صنعت خودتان
  • داستان موفقیت مشتری‌ها
  • اطلاعیه‌ی تخفیف‌ها
  • اطلاعات فروشگاه‌ها
  • معرفی محصولات
  • کانال‌های خود را محدود کنید

حفظ فعالیت‌ها اولین چیزی است که در مورد شبکه‌های اجتماعی باید به یاد داشته باشید. بنابراین اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که مشتری‌های فعلی من در کدام شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. سپس می‌توانید تمرکز خودتان را روی بهبود دادن سئو و استراتژی‌های بازاریابی در آن شبکه‌ی اجتماعی متمرکز کنید. به‌عنوان مثال اگر مشتری‌هایتان در پینترست عضو نیستند نیازی به افزایش فعالیت در این شبکه‌ی اجتماعی نیست.