آگهی‌های مربوط به سئو ارزان، بسیار وسوسه‌کننده هستند و گزینه‌هایی جذاب برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به نظر می‌رسند، اما آیا صرفه‌جویی کردن مقداری پول ارزش این را دارد که آینده کسب‌وکار اینترنتی خود را به خطر بیندازیم؟ پاسخ این پرسش به طور قطع خیر است. به هیچ عنوان برای انتخاب کارشناس SEO برای وب‌سایت خود، صرفا قیمت را ملاک تصمیم‌گیری قرار ندهید. از سئوکاری کمک بگیرید که سابقه کافی در زمینه بهینه‌سازی وب‌سایت داشته و بتواند با رعایت اصول و قواعد SEO جایگاه کسب‌وکار شما را در اینترنت بهبود ببخشد. در این مطلب درباره سئو با قیمت ارزان و خطرات خانمان‌سوز ناشی از آن صحبت خواهیم کرد.

سئو ارزان دقیقا چیست؟

امروزه با اندکی جستجو در اینترنت با خدماتی همچون طراحی سایت ارزان، طراحی سایت فقط با 50 هزار تومان و غیره مواجه خواهید شد. با وجود اینکه هر شخصی تعریف متفاوتی از ارزان بودن دارد، اما به طور کلی هر خدماتی مقدار و هزینه‌های از پیش تعریف شده‌ای دارد، بنابراین عبارت سئو ارزان یعنی اینکه اصول و قواعد SEO به طور کامل ارائه نخواهند شد.

شرکت‌هایی که ادعای ارائه خدمات سئو با قیمت کم دارند، یعنی با کمترین هزینه رتبه کسب‌وکار آنلاین شما را در میان موتورهای جستجوی گوگل افزایش می‌دهند. این موضوع را به یاد داشته باشید که در دنیای اینترنت، هیچ دستاوردی بدون زحمت و سریع به دست نمی‌آید. پس چطور می‌توان باور کرد که با قیمت پایین بهینه‌سازی وب‌سایت با بهترین نتایج به دست خواهد آمد؟ این نکته را نیز در نظر داشته باشید که SEO ارزان با سئو سریع دو مبحث کاملا مجزا هستند و نباید آن‌ها را با یکدیگر اشتباه گرفت.

سئو ارزان دقیقا چیست؟

سئو ارزان برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

کارشناسان SEO، روش سئو ارزان را برای انواع کسب‌وکارهای اینترنتی مانند وب‌سایت‌های فروشگاهی، خبری، پزشکی، چند زبانه، محصولات دانلودی و غیره انجام می‌دهند، اما باید دقت داشته باشید که سئوکارانی که بهای کمی دریافت می‌کنند، اکثرا فاقد تجربه و تخصص کافی در زمینه بهینه‌سازی وب‌سایت هستند، به همین دلیل این افراد ممکن است که کارهای نادرستی انجام دهند که باعث آسیب دیدن و عقب افتادن سایت از نتایج جستجوی گوگل شوند. بنابراین بهتر است که رعایت اصول SEO را به چشم یک سرمایه‌گذاری بلند مدت ببینید. 

معایب سئو ارزان

کوچکترین اتفاقی که ممکن است، برای وب‌سایت شما در صورت استفاده از اصول سئو ارزان پیش آید، جریمه شدن یا اصطلاحا پنالتی شدن است. اگر صفحات وب‌سایت شما توسط گوگل جریمه شود، از صفحه نتایج مورد نظر گوگل خارج خواهید شد، بنابراین حتی در صورت داشتن بهترین محتوا باز هم بازدیدکننده‌ای برای آن نخواهید داشت. این موضوع نشان می‌دهد که عمق فاجعه ناشی از به کارگیری تکنیک‌های غلط در سئو تا چه اندازه بالا است.

یکی دیگر از معایب استفاده از SEO با قیمت بسیار کم این است که منجر به جریمه شدن دامنه توسط گوگل می‌شود. البته در این شرایط می‌توان باز هم وب‌سایت را نجات داد، اما به هر حال در صورت بروز این مشکل، کسب‌وکار اینترنتی شما برای مدتی در لیست دامنه‌های پنالتی شده گوگل قرار گرفته و این قطعا به ضرر شما است. یکی دیگر از مشکلات ناشی از پنالتی یا جریمه‌های گوگل این است که آدرس IP کسب‌وکار آنلاین در لیست اسپمرها قرار می‌گیرد. در این شرایط، کسب‌وکار آنلاین شما دیگر از نظر گوگل هیچ ارزشی نداشته و کل هزینه‌هایتان به هدر می‌رود.

شرکت‌های بهینه‌سازی وب‌سایت با قیمت‌گذاری ارزان به مخاطبان خود این فکر را القا می‌کنند که خدمات آن‌ها به نفع مشتریان هستند، اما در واقع این ارائه‌دهندگان از روش‌های قدیمی و منسوخ برای ارتقاء رتبه کسب‌وکارهای اینترنتی استفاده می‌کنند. احتمال اینکه این روش‌ها در آینده به درستی کار نکنند، زیاد است. چرا که پیاده‌سازی اصول SEO و نتیجه گرفتن از آن‌ها زمان زیادی نیاز دارد، همچنین گوگل همواره در حال تغییر دادن ضوابط خود است و باید از قواعد به‌روز استفاده کرد.

معایب سئو ارزان

مزایای سئو ارزان

خدمات بهینه‌سازی سایت با قیمت پایین برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. با رعایت اصول و قواعد SEO ترافیک سایت، نرخ تبدیل، میزان فروش آفلاین و آنلاین و همچنین اعتبار سایت افزایش می‌یابد، همچنین بالا رفتن میزان حضور برند، آگاهی از برند، میزان ارجاع به دامنه، سهم بازار و ارزش کسب‌وکار از جمله مزایای این نوع خدمات هستند. در واقع رعایت استراتژی‌های بهینه‌سازی وب‌سایت روی تصمیم نهایی مشتری برای خرید تاثیر چشمگیری دارند.

هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هیچ گرانی بی حکمت نیست

بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها در دنیای دیجیتال و رقابتی امروز بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است، بنابراین بسیار مهم است که شما بتوانید یک سرویس سئو خوب را از یک سرویس ارزان و به نظر زودبازده تشخیص دهید. در ادامه با بیان چند دلیل به شما خواهیم گفت که چرا باید از پکیج‌های سئو ارزان قیمت دوری کرد.

خدمات ارزان بهینه‌سازی سایت حتی قادر به پیاده‌سازی مبانی سئو نیستند. تولید محتوای باکیفیت و بک‌لینک‌های کارآمد از جمله مهمترین و پرزحمت‌ترین اصول SEO هستند. این دو بخش درصد زیادی از هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. بسیاری از فعالیت‌ها در پکیج‌های SEO با قیمت پایین، اعتبار کافی نداشته و قادر به تولید محتوای یونیک و باکیفیت و همینطور لینک‌سازی معتبر نیستند.

لینک‌سازی غیراستاندارد این پکیج‌ها هیچ فایده‌ای ندارند. در گذشته به جای کیفیت، بیشتر روی کمیت لینک‌های ایجاد شده تمرکز بود. در صورتی که گوگل به واسطه الگوریتم‌های خود ماهیت لینک‌سازی را به طور کل متحول ساخته است، اما شرکت‌های ارائه دهنده خدمات SEO با قیمت پایین، همچنان تمایل به ادامه دادن به این روال منسوخ شده دارند.

هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هیچ گرانی بی حکمت نیست

سئو ارزان قیمت شامل همه بخش‌های اصول و قواعد SEO نیست. پکیج‌های سئو ارزان استراتژی‌های ثابتی را برای هرگونه سایت ارائه می‌دهند. این رویکرد نادرست است، زیرا هیچ دو کسب‌وکار اینترنتی مانند هم نیست و باید استراتژی‌هایی متناسب با نوع فعالیت آن‌ها به کار برد، اما شرکت‌های قیمت پایین تنها روی جذب مشتری تمرکز داشته و هدفشان تنها سودآوری است و علاقه‌ای به درک کسب‌وکار مشتری ندارند.

شرکت‌های بهینه‌سازی وب‌سایت نامعتبر پاسخگو نیستند. این شرکت‌ها تمایل به یک ارتباط دو طرفه و بلند مدت با صاحبین کسب‌وکارها ندارند و خدمات پشتیبانی ضعیفی را ارائه می‌دهند. این موضوع برای صاحبین کسب‌وکارها ناخوشایند است، زیرا علاوه بر اینکه سرمایه کسب‌وکارها هدر رفته است، باید خودشان مسئولیت اشتباهات را بپذیرند و در صدد رفع آن‌ها برآیند.